Nevěřím, že jsou novináři zlem společnosti. A už vůbec si to nemyslím o mediálních domech. Ať si vzpomeneme na vznik Echo 24 nebo na Seznam.cz, doba se rozpíná podle potřeb společnosti a její morálky. Ruku v ruce jde gramotnost, kudy se pro publicitu a zájem vašeho sdělení vydat.
Stejně jako neuromarketing, tak i novinověda bude mít své milovníky a odpůrce. Bude v zátiší sedět a jen stoicky mlčet. Ti odpůrci, “neznalci” obou zmiňovaných důležitých oborů, se budou spíše přiklánět k tomu, že mediální domy jsou vytvořeny vládami a zlými lidmi. A neuromarketing je dokonce obor, který se neeticky vydal do hlubin mozku člověka hledat mapu, kudy proplout sdělením až do samotné duše člověka.
Čekáte snad R.U.R v přímé praxi? To se myslím nestane. Takoví negativní lidé tady budou vždy. Jejich bloky a skicy ovšem budou prázdné, jako jejich činy. Budou tupě brzdit pokrok a šířit lživé informace. Takovým se mediální domy vyhýbají.
Veřejné mínění je vrtkavé. Jednou přeje tomu, pak zase tomu.
A asi si myslíte, že si vše musíte zaplatit! Tak to opravdu nefunguje, i když se to může zdát. Čtěte dále…
Bibli stejně nakonec čtou nejvíce ti, kteří ji zavrhovali. A Bible si za reklamu platit nemusí. Ukazuje totiž ctnosti a vyšší podstatu bytí a pomoc slabším.
To stejné cítím u novinářů: nechtějí podvádět, nepíšou jen pro vás, protože jste právě přišli s něčím “nadčasovým”. Je to jejich styl kreativního vyjádření a mají fanoušky, kteří se těší na jejich články, stejně jako posluchači na novou desku oblíbeného interpreta. Novináři jsou jako umělci, kteří hrají na hudební nástroj. Dostanou kytaru, noty a musí hrát píseň, kterou nesložili. Ne vždy je ale píseň bude bavit. A když vás něco nebaví, tak to nechcete hrát.
Novinařina je těžká práce o rozhodování se, která informace půjde ven. Každý článek je vizitkou autora a hrozí za něj doživotní postih. Nemůžete se proto divit, že novinář nechce vaše téma napsat. A proto mu s pokorou zkuste poslat jiné. Je až dětinské si myslet, že když vám novinář neodpoví, tak se na vás vykašlal. Tak žurnalistika nefunguje. Pod tichou hladinou, na které není jediná vlnka, pulzuje obrovský koloběh života. Když se potopíte, pohltí vás, a proto ho miluji!
Nevadí, že se vám novináři neozvali! Nebojte, novináři si vás najdou, i slabé rány sekerou do dubu, nakonec dub porazí.
Podařilo se mi média využít ke světovým úspěchům a bylo to hlavně díky tomu, že jsem je studoval. Zní to možná namyšleně, ale média opravdu psaly to, co jsem si přál. Za stovky milionů korun jsem získal prostor v předních médiích. Je to hezký pocit, když se o vás na titulní straně zmíní Právo.
Začne vás bavit být středem pozornosti a za mě je to zdravé, je to Muskovské.
Předháněl jsem se na svém mediální startu s Tomášem Čuprem a jeho Slevomatem, já tehdy s Konopnými lékarnami a nakonec mne zastavil až covid.
Vybral jsem si to, co mě baví – tvořit značky, tvořit budoucnost, která zlepší zdraví celého lidstva. Začíná to komunikací pravdy. A já nejsem její univerzální klíč, proto mi bylo jasné, že když se o mě budou více než dekádu zajímat v hlavních médiích, budu přesně vědět, jak do nich dostat každého a hlavně, jak se v nich neztrapnit.
Také mám ten nejlepší dar, že už pracuji jen pro ty, kteří mají opravdu zajímavé téma.
Nechci lobbovat za darebáky. Z mých případových studií už jsem vygeneroval mediální prostor “zdarma” snad za miliardu korun. Není to o tom, že bychom někde škemrali, aby si nás všimli. Vyrobili jsme pouze témata, které budou zajímat novináře a pokud možno, ne pouze jednoho. Takže dnes máme medailisty na mnohá odvětví a to se hodí naším klientům, protože s námi přeskočí několik stupňů námahy. Můj tým prostě neomrzí.
Zvolte si ten správný titul a mediální dům
Přece byste nechtěli, aby se dámské tampóny prodávaly v ABC časopisu pro děti? Ano, mohli byste si říct, že i mladé dívky mají právo se dozvědět o možnostech tampońů, ale asi dobře tušíte, že by se o nich měly dozvědět jinde, než v ábécéčku. A navíc, když se podívá redaktor do monitoringu, bude se mu etičtěji psát o menstruačních kalíšcích a ty už se do ABC nehodí vůbec…
Každý, kdo jde po značkách, které už zvíraznili ti před ním, tak dojde do zdárného konce. Pokud zabloudí, vrátí se na cestu.
Povede se vám to taky být v hlavních médiích. Jen je důležité, co chcete, komu a jak to budete psát. Novinářů je u nás tisíce a každý hledá zajímavé téma. Oni Doslova čekají na vámi vypracovanou senzaci!
Komunikujte správně! info@jiristabla.cz