Mnoho z vás, kteří navštěvujete mé sociální sítě, jste zaznamenali, že už několik let stojím za Jiřím Procházkou, který od samého počátku svého působení v MMA ukazuje skvělé výsledky. Když jsem ho tehdy viděl poprvé zápasit, tušil jsem, že to bude velké jméno a viděl jsem v něm tak trochu sebe. Odhodlaného bojovníka, který dokáže přijmout každou výzvu a utkat se s ní, podobně jako já s konopím a arogantními úředníky. Viděl jsem tvrdou přípravu a začátek MMA scény, která pomalu vzkvétala a měla výborné ambice zasáhnout oko českého diváka. Viděl jsem tvrdou práci Michala Hamršmída, který by měl být uctívaným otcem českého MMA a rozkvět pro mě nejsrdečnější soutěže, která to tady vše odstartovala, GCF.
Chtěl jsem se tak trochu i zapojit do šíření tohoto sportu, který jsem kdysi, ve svých mladých letech, jako jeden z prvních trénoval v Kaktusu. Bylo to v Karviné, tehdy se klub jmenoval Valetudo team Karviná a vedl ho skvělý zápasník Tomáš Radiliak. Trávil jsem své mládí v tomto náročném sportu, ale po zranění jsem už neměl náladu se na něco připravovat a začal jsem raději naplno s djingem. Ovšem, když jsem uviděl Procházku poprvé a prohodili jsme spolu pár slov, věděl jsem, že něco musím udělat, abych ho motivoval ještě více, a to se mi povedlo. Měl jsem potřebu vrátit vesmíru to, co pro mě dělali druzí, kdy mě v době začátků finančně podporovali. Po shlédnutí dokumentu, kde Jiří sděloval, že dělá vyhazovače u dveří, mě napadlo, že bych mu měl sehnat sponzora, který umožní, aby jen trénoval. Bylo to celkem těžké, protože sport, který Jirka dělá (zápasy v kleci) mnoho lidí a podnikatelů strašilo, obzvlášť, když viděli ta naskočená luxusní kolena, která Jiří sází na bradu protivníka 🙂 Nakonec jsem s myšlenkovou mapou, kterou jsem vytvořil, dostal příležitost od společnosti Kajot a Jirka mohl začít trénovat naplno.
Myslím si, že jsem tím zároveň nastavil silný archetyp, protože jsem tehdy před oči diváka a do celé MMA scény vnesl nový trend sponzoringu. Následoval Carun (má bývalá firma) a mnoho dalších možností, které jsme ale odmítli, protože nebyly fér k trhu. Takže jsem rád, když jsme společně s Michalem Hamršmídem ukázali, že MMA má budoucnost i u nás a že jsou výzvy, které jdou splnit. Jiří mě na začátku roku 2019 požádal, abych se mu staral o sponzory a o mediální jméno. Byla to tehdy pro mě čest, protože se jedná o světový zásah, ale zase na druhou stranu je to velká zodpovědnost, a to bylo třeba zvážit. Nakonec jsme se domluvili a plácli si. Tehdy jsem musel udělat zásadní krok a kontaktovat svého kamaráda, podle mě jednoho z nejvlivnějších lidí českého marketingu, Matěje Kretíka.
Začali jsme celkem rychle, dlouhé noci jsme vytvářeli koncepty a prezentace, dělali plány na videa a zároveň do toho ještě museli zvládat naše jiné aktivity. V médiích se začala objevovat uměle vykonstruovaná jména, což jsem musel začít systematicky měnit, bez propagandy a pouze a jen kvalitními výsledky a informacemi. Nebylo to nic až tak těžkého, protože jsme měli světové výzvy a výsledky, ale byla to tvrdá, stovky hodin připravovaná akce, která se povedla. Novináři nás mezi sebe pustili tak, jak se patří, a vítají obsah, který o jedničce české MMA sdílíme. Nyní, když se povedlo v Rizinu vybojovat ve váze do 93 kg pás, se otevírají nové možnosti. Objevují se otázky, co bude dál nebo kam má Jiří namířeno. Tohle se nám děje denně. Snažíme se orientovat pouze na Jiřího výkony a zároveň pro něj hledat nejlepší možné sponzory a mediální pole, které mu právem patří. Budeme rádi, když budete sledovat naši společnou cestu celého týmu.